شروع چالش از اینجا :))

 

1-تجربه‌تون درباره‌ی یه انیمه و مانگا توی 2021 رو بنویسید. می‌تونید اثرها رو معرفی کنید و هرچی دل تنگتون می‌خواد بگین.

 

راستش این قدر زیادن که نمیدونم باید از کجا شروع کنم! ولی خب همیشه اولویت با بهترین هاست؛ مگه نه؟

خیلی خب پس بزن بریم!!

 

1: ظهور قهرمان سپر

 

این انیمه مثل یه معجزه وسط زندگی من بود. تصور کنین؛ خسته، بی حال، ناامید و شکست خورده از پای تست های تابع بلند شین و محض سرگرمی یه قسمت انیمه ببینین. بعد یهو خودتون رو درحالی پیدا کنین که بیست و شیش قسمتش رو به سرعت دیدین ؛ دارین مانگا و لایت ناول هاش رو زیر و رو میکنین و منتظر فصل بعدین. 

قهرمان سپر دقیقا همین بلا رو سر من اورد.

داستان این انیمه درمورد یه پسره بیست ساله به اسم نائوفومیه که به دنیای یه کتاب فانتزی احضار میشه و باید به عنوان یه قهرمان از اون سرزمین محافظت کنه. لازم به ذکره که این پسر ما یکم خنگول و ظاهربینه. 

بازم این کلیشه های مسخره ی ایسکای و نقش اصلی بی دست و پا؟

برای نصفه ی قسمت اول: بله! (البته اگه سلاحش که یه سپر بی خاصیته رو در نظر نگیریم.)

ولی برای نصف دوم قسمت اول تا آخر داستان: نه!!

این انیمه حرف های زیادی برای گفتن داره. همونطور که گفتم اولش خیلی ساده اس. همه چی گل و بلبله. همه میخندن. ولی بعد یهو میبینی همه چی رو سر نقش اصلی آوار شده و همه ی دنیا دست به دست هم دادن که دیگه اون آدم مهربون و خنگ سابق نباشه. فضای داستان از یه ایسکای گل وبلبل به یه داستان دارک تغییر پیدا میکنه. و این دقیقا همون چیزیه که این انیمه رو خاص کرده: یه نقطه ی اوج زیبا و ناگهانی!

برخلاف بیشتر انیمه ها که نقش اصلی یه اسطوره داره و اون رو میپرسته، نائوفومی خودش اسطوره ی بقیه اس. و در عین حال ضعف های خودش رو هم داره. ما تغییر اون رو از یه پسر معمولی به مردی سرسخت میبینیم. توی همه ی غم ها، شادی ها و چیزهایی که تجربه میکنه شریک میشیم و بالاخره میفهمیم که توی دنیا به ازای هر آدم بد، چند آدم خوب هست که اگه بهشون اعتماد داشته باشی زندگیت از این رو به اون رو میشه :)))

 

نکته: قهرمان سپر وسطاش یکم افت میکنه... اما واقعا جزو اون انیمه هاییه که باید حتما توی لیستتون بذارین!

 

 

2: بنانافیش

 

خدا...خدا...خدا! شاعر می فرماید کار هرکسی نیست وصف تو گفتن... میازار موری که دانه... (نه ببخشید خطوط رادیویی قاطی شدن!)

اول از همه بگم هر تصور غلطی که درمورد یائویی بودن این انیمه دارین بریزین دور. این داستان درمورد دوتا دوسته. دقت کنین. فقط دوتا دوست!!!یکیشون یه ژاپنی مهربون و شیرین؛ و اون یکی هم یه آمریکاییه سرسخت و جذاب.  هردو از دو دنیای مختلف. با گذشته های مختلف. با عقاید مختلف. با آینده ی مختلف. بنانافیش داستان یه دوستی ممنوعه اس. دوستی ای که سر و تهش به یه دیوار کج وصله و هر لحظه ممکنه فرو بریزه.

امکان نداره انیمه رو تا آخر تماشا کنین و عاشق پسر آمریکایی یا همون "اش لینکس" نشین. باهوش، زرنگ، یه مافیایی خفن و با گذشته ی تراژدیک که میخواد دوست ژاپنیش رو از خطر دور نگه داره. اما این کار ملزم به.... عه خودتون برید ببینید دیگهههه!!!

یه چیز خیلی جالبی که درمورد بنانافیش وجود داره، اینه که نویسنده اش یه خانمه و از داستان کوتاه ماهی موزی (نوشته ی سلینجر که نویسنده ی ناطور دشت هم هست) الهام گرفته. حتی اسم انیمه هم با اسم این داستان یکیه و اگه اشتباه نکنم هر قسمت انیمه به نام آثار مختلف سلینجر نام گذاری شده! (اگه این طور باشه پس سلینجر چقدر چیز نوشته! خیخ!)

 

نکته: قبل از دیدن این انیمه حتما یه جعبه دستمال کاغذی دم دستتون باشه. بهش نیاز پیدا میکنین.

نکته ی دوم: گفتم یائویی نیست؟ اره خب! نیست! اما ویلین های داستان یه چیزایی دارن. یه کارایی میکنن. پس... تنهایی ببینینش.

 

 

3:  مطالعه ی وانیتاس (بالاخره case of study of vanitas یعنی چیییییی؟؟)

 

خوش شانس ترین انیمه ی این لیست! همه توی چالش آی چان معرفیش کردن. من چه دارم که بگویم؟؟ جز این که واقعا قشنگه و آرت، آهنگ و شخصیت پردازی خفنی داره؟ به قول مائو و هلن، این یکی هم خوناشامیه و هم نیست! یعنی با وجود  این  که بعضی شخصیت ها خوناشامن،  اما زیاد به خون خوردن و عشق‌های لوس نپرداخته. 

 

نکته: اینم یائویی نیست! مثل بنانافیش بازم دوستی رو نشون میده!

نکته ی دوم: شما هم متوجه شدین وانیتاس انگار شرلوکه و نوئه واتسون؟ وانیتاس و شرلوک هردو قهرمان داستانن؛ ولی نوئه و واتسون راوی و همراه قهرمانن و از دید خودشون اتفاقات رو تعریف میکنن :))

 

 

4: بیستارز

 

یه ورژن انیمه ای از زوتوپیا! با چاشنی جنایی معمایی و کمی هم عشق! حقیقتا اون اوایل که شروع کردم به دیدنش اصلا حس خوبی نداشتم. هی میگفتم این چه؛ چرا این قدر دارکه، چرا قیافه ها این طوری ان؛ میخوام بمیرم و غیره XD

ولی رفته رفته داستان قشنگ شد و شخصیت ها جاشون رو توی قلبم باز کردن. فصل اولش بیشتر به روابط بین عاشق و معشوق داستان و شکار و شکارچی بودنشون میگذره. اما توی فصل دوم فضای داستان بیشتر حالت جنایی و رازآلود به خودش میگیره و شخصیت اصلی داستان که یه گرگ هست میخواد دنبال قاتل همکلاسیش بگرده. 

شنیدم فصل سومش هم توی راهه!

 

5: موریارتی وطن پرست

 

یه اقتباس عالی از کتاب های شرلوک هلمز :)))

ولی این بار با حضور ویلین داستان، یعنی پروفسور ویلیام جیمز موریارتی! بزنید دست قشنگه رو!

طراحی ها اولین چیزی بودن که جذبم کردن. بعد باهوش و جنایتکار بودن شخصیت اصلی. آهنگ هاشم که خدا بودن!

فقط یه چیزی که این وسط من رو اذیت می کرد، به کنار رونده شدن شخصیت ویلیام بود. اولاش که شروع شده بود خیلی به نظر خفن میومد. ولی بعد نقشش کمرنگ شد و شرلوک امد وسط. رفته رفته به جایی رسید که ویلیام به جز مغز متفکر پشت پرده هیچ نقشی توی داستان نداشت. نه درام خاصی، نه اتفاقاتی که خیلی به زندگیش پیوند بخوره، نه گسترش رابطه اش با برادرهاش... هیچی!

ولی خود مانگا واقعا کامل تر و بهتره. به نظرم یه جورایی به مانگا خیانت کرده بودن. چون بعضی از قسمت های مهم و خوب رو نبود :((


 

2. انیمه و مانگایی که تصمیم دارین سال جدید برین سراغش چیه و چرا؟

از بین انیمه ها خیلی منتظر مرد اره ای و خانواده ی جاسوسم. ولی خب فکر کنم منظور این سوال انیمه هایی باشه که قبلا امدن... پس:

Demon Slayer و Odd taxi و Yuri on ice توی اولویتن. انیمه های زمستانه رو هم که کلا دارم می دنبالم. (من چم شده؟؟)

 


 

3- اوپنینگ و اندینگ مورد علاقه‌ی شما از سالی که گذشت؟

 

YOASOBI - Kaibutsu [Opening Beastars 2nd Season]

 

 

 

Prayer x -  Bannana fish Ending

من با این آهنگ فقط اشک میریزم...

 

 

 

 

البته آهنگ های موریارتی و قهرمان سپر و همین طور وانیتاس عالی بودن... اما خود سوال گفته دوتا و منم دیگه حسش نبود بذارمشون :)))

خلاصه که.... من  کل پست رو به خاطر قهرمان سپر و بنانافیش نوشتم. نگین ضایع نبود که اصلا تو کتم نمیره XD